Enquêtes 2010


20% van de deelnemers vulden de enquête via mail in. Hen werden 5 concrete vragen voorgeschoteld:
1. Kom je terug naar BBF volgend jaar?
2. Geef 3 positieve dingen over het festival.
3. Geef 3 negatieve dingen over het festival.
4. Vond je de online inschrijving en betaling handig?
5. Wat wil je absoluut gerealiseerd zien volgend jaar tijdens BBF?
6. Zou je je vrienden aanraden en/of uitnodigen om naar BBF te komen?

Dit waren de resultaten:
1. Kom je terug naar BBF volgend jaar? 100%
4. Vond je de online inschrijving en betaling handig? 100%
6. Zou je je vrienden aanraden en/of uitnodigen om naar BBF te komen? 100%



TOP 7 – POSITIEF

TOP 7 - POSITIEF



TOP – NEGATIEF = WERKPUNTEN

TOP - NEGATIEF



Websitestatistieken
Een greep uit onze websitestatistieken voor 2010:

Basisstatistieken:
• 11.049 Bezoeken
• 5.141 Absoluut unieke bezoekers
• 41.391 Paginaweergaves
• 3,75 Gemiddelde paginaweergaves
• 00:03:34 Tijd op site
• 23,23% Bouncepercentage*
• 46,05% Nieuwe bezoeken

Meer dan 5000 mensen bezochten onze website. Dit is een zeer groot aantal en indrukwekkend voor een eerste editie. We mogen concluderen dat het Beachball Festival leeft en bekend is onder de mensen.

* Het weigeringspercentage is het percentage bezoeken van één pagina (bezoeken waarbij de bezoeker uw site alweer verlaat op de pagina waarop zij instappen). Het weigeringspercentage duidt de bezoekkwaliteit aan, en een hoog weigeringspercentage geeft meestal aan dat de instappagina niet relevant is voor uw bezoekers. U kunt het weigeringspercentage minimaliseren door de bestemmingspagina’s goed te richten op de gekoppelde zoekwoorden en advertenties. Bestemmingspagina’s moeten de informatie en services bevatten die in de advertentietekst worden beloofd.

Wanneer?
Je merkt heel duidelijk dat het websitebezoek in februari een klein piekje kent. Dit komt door het eerste persbericht en nieuwtjes die we de wereld in stuurden. De echte opgang qua websitebezoek zet zich in vanaf april, om stijl omhoog te klimmen vanaf mei. De piek ligt logischerwijs op eind juni.

Qua communicatie ligt de belangrijkste periode dan ook tussen 1 mei en 30 juni. Met een communicatiestart op 1 april.

Uit welke landen komen bezoekers?
Andere landen: Zwitserland, Italië, Noorwegen, Zweden, Canada, Oostenrijk, Denemarken, Polen, Pakistan, Brazilië, Ierland, Rusland, China, Slovenië, Australië, Turkije, Griekenland, Bulgarije en Finland.

Nieuwe versus terugkomende bezoekers:
Ongeveer de helft van onze bezoekers komen terug. Dit is een positief signaal! Bij de helft van onze potentiële doelgroep is de boodschap dus aangekomen en zijn ze geprikkeld geweest om zich in te schrijven of verder op zoek te gaan naar informatie.

Van waar komen onze bezoekers?
Een groot stuk van deze verwijzing kwam via Facebook en andere sociale media waar we bewust op inzetten.

Van waar komen onze bezoekers?

Belangrijkste inhoud?
Zoals je kan zien vertegenwoordigen bovenstaande “populaire” pagina’s slechts 54% van het totaal aantal bezochte pagina’s. Dit wil zeggen dat onze website bezoekers veel verschillende informatiepagina’s raadplegen. Dit kan perfect onderbouwd worden door de vrij lange duur dat ze op onze website blijven hangen: gemiddeld bijna 4 minuten.

Met gemiddeld bijna 4 aparte pagina’s te bekijken per bezoek kunnen we concluderen dat het Beachball Festival nog informatieve duiding nodig heeft, maar het grote publiek wel al goede voeling heeft met het concept.

Belangrijkste inhoud